Zere beentjes

Vandaag staat ons een actieve dag te wachten. We willen naar de markt, snorkelen en hiken. Niets te veel, maar wel vermoeiend.

Zondag 26 september 2021. We staan vandaag bijtijds op om naar de markt te gaan.  Maar we stoppen uiteraard eerst bij de lokale bar voor een ontbijtje. Het is een uur of negen en er zitten al wat Spanjaarden aan hun eerste borrel. Heerlijk!

De oudjes achter ons aan de neut

Na het ontbijt lopen we naar de markt. Monique koopt direct een doos koekjes. We lopen vervolgens een rondje om te zien wat er zoal is. Bij het tweede rondje kopen we ruim 3 ons ham voor 4 euro. Geen geld! En de man die het persoonlijk afsnijdt zwaait ons vriendelijk uit.

Verse ham!

Bij de volgende kraam, een foodtruck stoppen we voor een drankje. Het is een gezellig terras en na een café solo, bestel ik nog een café bom bom. Het kop espresso bovenop een laag gecondenseerde melk. Best te hachelen, maar dan niet te vaak.

Café Bom Bom

Na de koffie melden we ons bij Naat en Adrie om te gaan snorkelen in een baaitje net buiten El Campello. Er worden enkele visjes en een octopus gespot. Het snorkelen is niet echt aan mij besteed,  maar de rest is lekker bezig. Ik zwem gewoon een beetje in de baai.

Snorkelen in de baai

Na het snorkelen nemen we weer afscheid van Naat & Adrie. We rijden even naar de boulevard voor een snelle lunch. Het worden patatas bravas, albondigas en een salade.

Als we alles op hebben, rijden we naar het startpunt van onze wandeling. Dit is naast de grotten van Canelobre. De wandeling kan linksom en rechtsom. Wij gaan voor linksom.

Het is eerst een kilometer of vijf klimmen voor we de top van de berg bereiken. Die vijf beginnen rustig over een mooi pad, maar naar mate we verder komen wordt het smaller en steiler. Gelukkig is het niets warm, en zweten we niet al te veel. De uitzichten zijn wel zeer de moeite waard.

Een breed begin
Mooi uitzicht

Als we verder naar boven lopen, merken we dat we alleen maar tegenliggers hebben. Niemand lijkt  het rondje linksom te lopen. Na 4 kilometer komt een splitsing richting de top. Hier wordt het iets meer klauteren, maar fit als we zijn is dat geen probleem.

Klauterend de berg op

Bovenop de berg aangekomen loop ik nog een klein stukje door. Hier wordt ik getrakteerd op uitzichten over zowel het binnenland als over de Costa Blanca. Helaas is het iets heiig waardoor het zicht beperkt wordt.

Binnenland
Costa Blanca

Dan gaan we afdalen. Eerst terug naar de splitsing en vanuit daar verder naar beneden dan van waar we begonnen waren. De kronkelende paden houden niet op en eenmaal beneden blijkt dat we nog een stuk terug omhoog moeten.

Dalen met uitzicht

Ons water is inmiddels op en met nog 1,3 km te gaan zijn we aan het eind van ons latijn. We slepen onszelf naar boven waar een heerlijk ijsje op ons blijkt te wachten.

Het lekkerste ijsje van 2021

Tijdens het ijsje bedenken we dat we toch beter rechtom hadden kunnen lopen. Na het ijsje lopen we de laatste kilometer naar de auto. Daar aangekomen hebben we 10 kilometers en ruim 700 hoogtemeters in de benen. Netjes gedaan!

We rijden terug naar het appartement om daar snel het zwembad in te springen. Daarna is het tijd om wat te relaxen tot we met Naat en Adrie gaan eten bij de broodjeszaak. Het wordt een tafel vol!

En tafel vol broodjes

Na het eten volgt een ijsje en fotoshoot. Daarna rijden we nog even naar de oude toren om het uitzicht te bewonderen.

El Campello by Night

En dan gaan de lampjes uit. Morgen weer een dag!

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ontdek meer van Silver Gazelle

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.