Lekker kamperen

Het is toch heerlijk om niet ieder weekend te moeten klussen. Soms is een weekendje kamperen een aangename afwisseling! En daar Hemelvaart op La Jonquille inmiddels een traditie is, moet die in stand gehouden worden.

Woensdag 17 mei 2023. Rond een uur of acht verlaten we Landgoed Pluis om richting het zuiden te rijden. Monique neemt de eerste 100 kilometer voor haar rekening.

Onderweg!

Net voor de grens wisselen we van plek. Ik rij dwars door Luik, via de Ardennen Luxemburg binnen. Een mooi moment voor een pitstop. We nuttigen een gore hamburger van de Burgerking. Niet veel later rijden we Frankrijk binnen. We rijden in een ruk door naar de supermarkt, waar we wat basisproviand inslaan. Bij het tuincentrum er tegenover pikken we een ananaskers mee. Rond half vier arriveren we op camping.

We rijden het terrein op en worden opgewacht door Joost en Esther. Ook Louis, de eigenaar, komt even gedag zeggen. We zetten de tent op en richtten deze in.

Tentje

Het Theater is vanavond gesloten, dus we doen het met een drankje bij de tent. Werkt ook prima. Het drankje maakt plaats voor de BBQ en een avond gezelligheid. Tegen een uur of negen wordt het wat frisjes en duiken we de tent in.

Donderdag 18 mei 2023. Het was een koude nacht, maar we warmen elkaar goed op. Vandaag zijn de bakkers dicht, dus we moeten het doen met een matig ontbijt. Het is niet anders.

Na het ontbijt gaan we naar de vide grenier in Mersuay. Een leuk rommelmarktje, maar buiten een bierglas en een artisjokplant geen trouvailles. Helaas! Wel een crêpe. Lekker! Op naar de volgende, nu in Conflans sur Lanterne. Iets kleiner, niet minder gezellig. Maar ook hier geen trouvailles.

Onze volgende halte is La source de Planey. Dit hebben we enkele jaren geleden ook bezocht, maar het blijft mooi. Een prachtig blauw meer, midden in de bossen. We maken er een kort wandelingetje.

Na dit ochtendprogramma lunchen we bij de tent om vervolgens op de fiets te stappen richting Selles. Wat een actieve pluisjes zijn we toch!

Aangezien dit onze eerste tocht is in een jaar tijd, mogen we na 10 kilometer wel een ijsje om bij te komen.

Na dit ontspanningsmoment fietsen we door langs het kanaal richting Demangevelle. Daar beginnen we aan de hel van Demangevelle. Een heuvel zonder eind. Eenmaal boven dalen we af richting Hurecourt en de camping.

We zijn ruim op tijd terug om de camping langzaamaan vol te zien stromen. Het boventerrein begint met Jos (Jeroen) en Marjan.

Als we aan de borrel zitten komt er een gloednieuwe vouwwagen aan. Dat wordt smullen! Het duurt maar en het duurt maar. Je ziet wat frustratie en onenigheid, maar het lukt uiteindelijk toch het ding uit te vouwen. Genieten!

De borrel gaat heel natuurlijk over in een pizza avond. We zitten gezellig te keuvelen met Joost, Esther, Jeroen en Marian.

Lekker borrelen

Na de pizza is het klaar voor vandaag. We kruipen de tent in en gaan slapen.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ontdek meer van Silver Gazelle

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.