Het zal wel niet geloofd worden, maar we hebben Nessie vandaag gezien. Halverwege onze tocht langs het misschien wel het meest bekende meer ter wereld, kwamen we haar tegen.
Waterval
Het is tijd om de oostkust te verkennen. We merken snel dat deze minder indrukwekkend is dan de westkust, maar dat wil niet zeggen dat we ons vervelen.
Het heeft een paar dagen geduurd, maar het is gelukt! We hebben puffins gezien. Dat zijn die leuke vogeltjes met een zwarte rug, witte buik en een felgekleurde snavel.
Wat een prachtige dag! De temperatuur schommelt al zo lang we in Schotland zijn rond de 13,5 graden en toch is het vandaag heerlijk warm in de zon die volop schijnt.
We trekken verder over de NC500. En dat betekend dat het niet ophoudt me al dat prachtige natuurschoon en wisselvallige weer. Maar dat geeft niets, we genieten er volop van!
Het is tijd om officieel te starten met de NC500! Een route van 500 mijl door de noordelijke Schotse hooglanden. Alvast een disclaimer, we doen dit natuurlijk wel op eigen stijl.
Na regen komt zonneschijn. Het is een dag van uitersten. We starten met storm, worden getrakteerd op blauwe lucht, schuilen voor een stortbui en eindigen met onze bek in het zonnetje.
Het is een wandeldag. We lopen maar liefst drie routes. Ze zijn allemaal prachtig, al was de laatste wat veel van het goede.